Zes maanden Zuid-Amerika! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Mike en Mikki - WaarBenJij.nu Zes maanden Zuid-Amerika! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Mike en Mikki - WaarBenJij.nu

Zes maanden Zuid-Amerika!

Door: Mike en Mik

Blijf op de hoogte en volg Mike en Mikki

03 Februari 2014 | Nederland, Alkmaar

Hoi lieve vrienden en familie!!

Het is bijna zover! Hard werken en veel sparen maar aanstaande donderdag vertrekken we dan voor zes maanden naar Zuid-Amerika!! Super spannend maar vooral super veel zin in!

We vliegen op Suriname en zullen de eerste paar dagen in een hostel in Paramaribo verblijven! Wat we allemaal gaan doen en zien en waar we verder zullen verblijven weten we nog niet precies. We hebben natuurlijk wel veel ideeën op gedaan maar alleen in grote lijnen een plan uitgestippeld. Het wordt back-to-basic backpacken; rugzak op, hostel zoeken, lokaal vervoer gebruiken om ons te verplaatsen, op lokale marktjes eten en drinken regelen maar vooral veel mooie steden bekijken en genieten van de natuur (met z’n wildlife) en culturen!

In Suriname willen we in ieder geval schildpadden bekijken die eieren komen leggen op het strand, naar het Brokopondomeer en de jungle in. Na 2,5 week vliegen we door naar Belém, het noordwesten van Brazilië. Vanaf daar hebben we helemaal niks meer geregeld. Buiten het feit dat we het Amazone gebied in willen, verwachten we voornamelijk langs de Braziliaanse kust naar beneden te reizen, waar ons onderweg allemaal leuke plaatsjes en mooie omgevingen in het verschiet liggen!
Na Rio en São Paulo willen we naar de Iguazu watervallen op de grens met Argentinië. Uiteraard Buenos Aires en wat cowboy ervaring verder, hopen we op een stukje van Patagonië en natuurlijk de mooie wijnstreken van het land! Vervolgens zullen we weer omhoog reizen naar Bolivia, waar de verschillende landschappen (jungle, bergen, woestijn) gaan checken! Verder naar boven komen we in Peru: Machu Picchu!
Vanuit Ecuador zullen we dan een manier moeten vinden om in Aruba te komen, want dat is onze eindbestemming! Even een paar dagen relaxen bij Mik d’r familie om bij te komen van een half jaar onderweg zijn! Vanuit Aruba vliegen dan weer naar het zomerse Nederland, op 1 augustus! Klinkt niet zo slecht toch?! :D

Om jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden van onze avonturen hebben we besloten om samen dit leuke blog bij te houden!

We zullen alle leuke belevenissen erop zetten inclusief foto’s en filmpjes! Wij vinden het ook super leuk als jullie een reactie achter laten! Dat maakt het voor ons alleen maar leuker :) Dus vooral doen!!
En trouwens, je kan ook zelf een mail adres toevoegen, als je nog iemand weet dat het leuk vind om ons te volgen :)

Lieve mensen, volgende blog komt vanuit Suriname!!

Liefs, Mike en Mikki

• 04 Februari 2014 - 00:46

Lynne:

Jullie vergeten een activiteit in Suriname: salsaaa dansen in club Havanna!

• 04 Februari 2014 - 00:47

Christa:

Héééééél leuk om 6 maanden te gaan reizen. Ik kijk er nu al naar uit om te lezen over jullie avonturen,alles wat jullie doen en mee maken. Ik wens jullie ontzettend veel plezier!!!! liefs mama

• 04 Februari 2014 - 08:46

Papa:

Ziet er goed uit hoor! Ben benieuwd hoe dit avontuur allemaal gaat verlopen. Vooral genieten van alle mooie dingen, mensen , en de natuur. Heel veel plezier!!!. Kus papa

• 04 Februari 2014 - 14:14

Sandra:

Heel veel plezier, goed op elkaar letten en geniet er van xxxxx mama

• 04 Februari 2014 - 15:52

Grietje:

Aloa poepjes

Ik zat net te denken dat t over 2 dagen zover is voor jullie ....kei leutig...
    Ik ga jullie proberen te volgen ook al ben ik niet zo'n multi media type.

Eerst wens ik jullie saampjes een onvergetelijke tijd toe en t enige wat mij boeit is...kom heelhuids terug dus doe alles waar je zin in hebt maar wees voorzichtig.

Dan zien we elkaar weer op mijn 47ste verjaardag in augustus.
    Lots off love

griet en natuurlijk ook richard.
    xxxx

• 04 Februari 2014 - 21:45

Kitty:

Hoi avonturiers,

Jammer dat ik jullie voor vertrek niet meer zie, maar daarom wil ik jullie via deze weg beide heel veel plezier wensen met vele mooie ervaringen! Ik kijk uit naar jullie verslagen, altijd leuk om te lezen! :-)
    Doe voorzichtig en GENIET!

Veel liefs "tante" ;-) Kitty

• 05 Februari 2014 - 06:56

Ilse:

Wauww super vet.... geniet ervan, maar dat doen jullie vast;-) xxx

• 05 Februari 2014 - 10:20

Isabel:

Heeel veel plezier en geniet ervan! X Isabel

• 07 Februari 2014 - 08:12

Maarten:

Jaaaa daar gááááááát ie wéééééérrrrrr ....

:D Have fun samen !!

• 07 Februari 2014 - 17:56

Let:

Fijn om gisteren nog even op Schiphol te zijn geweest!
    Het is voor mij alweer ruim 12 jaar geleden dat ik met rugzak op naar de andere kant van de wereld vloog, maar dat gevoel vergeet je nooit meer. Zo'n grote reis draag je voor de rest van je leven met je mee.

Overbodig om te zeggen maar toch:
    Geniet van elke dag
    Pas goed op jezelf en op elkaar

Happy travelsss

Groetjes Let